Formació prèvia

PREPARAR LA PRESENTACIÓ

L'organització ofereix formació prèvia específica per fer presentacions de projectes de manera efectiva i atractiva davant del públic. Enguany seran deu els candidats que presentaran la seva empresa o el seu projecte empresarial amb el sistema de l'elevator pitch o discurs de l'ascensor. L'elevator pitch és una conversa que consisteix a explicar de forma breu una idea de negoci, una empresa o un projecte a gent que hi pugui estar interessada i que en resumeixi els aspectes més rellevants i els punts clau, de manera que pugui despertar el màxim d'interès en el mínim temps.

La formació prèvia és, doncs, un aspecte essencial per conèixer les claus de la presentació i afrontar-la amb èxit, d'acord a les bases de participació. Aquesta formació serà impartida per Xavi Montero, un emprenedor en sèrie que combina coneixements de tecnologia amb vendes, finances, màrqueting i estratègia empresarial.

EL FORMADOR, UN EMPRENEDOR EN SÈRIE

Xavi Montero afirma d'ell mateix que no posseeix cap vareta màgica i que mai podrà dir "si fas això segur que et sortirà bé", però sens dubte aporta l'experiència d'haver estudiat a fons i ajudat en més d'un centenar de plans de negoci i haver vist quins són els patterns i els antipatterns que en termes generals funcionen o fracassen.

Amb poc més de 20 anys d'edat va crear un valor net de 7 milions d'euros per a Nestlé optimitzant uns processos de satisfacció al client per a Friskies. Més endavant, junt amb un equip, va apujar la facturació de Panreac Química de 40 a 48 milions d'euros a l'any, ajudant en la millor desinversió de capital risc de l'època. Més tard, altre cop en equip, va apujar la facturació de Mémora de 130 a 140 milions d'euros/any.

Més recentment, ha estat director general de Reactable, un fabricant d'instruments musicals digitals. Ha comandat equips a Barcelona, New York i San Francisco, quan va fer de CTO (director de tecnologia) de CMP Group, una empresa americana amb un trànsit a internet superior a 10 milions de visites al dia. També va ser strategy manager de Waynabox, ajudant els tres socis fundadors d'aquesta startup milionària del sector turisme.

Actualment, amb l'experiència acumulada al llarg de dècades, està creant una nova startup, un touroperador amb programes estandarditzats a Tailàndia, Vietnam, Costa Rica i Uzbekistan, amb la idea de superar els 5 milions d'euros en els propers anys i obtenir un creixement a escala mundial.