&

Notícies

Primeres empreses al CEI Can Roqueta

Empreses del sector energètic s’instal·len al nou Centre d’Empreses Industrials de Can Roqueta

Els principals representants de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona han visitat aquest nou equipament municipal únic en el territori

El nou Centre d’Empreses Industrials de Can Roqueta (Avinguda Can Bordoll, 119) ubicat a la parcel·la de més de 12.600 m2 delimitada pels carrers de Ca n’Alzina i Can Fadó, avinguda Can Bordoll i avinguda Can Roqueta rep les primeres empreses.  Dos despatxos i una de les naus ja estan ocupats per empreses vinculades amb el sector de l’estalvi energètic. D’altra banda, en breu està previst tancar més contractacions de lloguer ja que més empreses han formalitzat la seva sol·licitud per disposar d’un espai en aquest equipament.

Els principals representants de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona han pogut conèixer avui aquestes empreses i les prestacions d’aquesta instal·lació les obres de la qual han estat cofinançades pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) gestionat per la Generalitat i la Diputació de Barcelona.

Aquest nou espai neix amb doble objectiu.  Per un costat, el  centre contribuirà a la implantació de petites empreses de nova creació, empreses en procés de consolidació i empreses consolidades oferint espais de lloguer en condicions preferents i serveis complementaris d’assistència i assessorament tècnic. D’altra banda, es tracta de dinamitzar el polígon de Can Roqueta actuant com a centre integral de serveis a les empreses industrials de la zona. De fet, el centre pretén reforçar la imatge de polígon avançat en el territori amb capacitat per oferir un conjunt de recursos a les empreses del polígon per poder desenvolupar demostracions de productes, espais d’atenció a client o jornades tècniques com és el cas de la propera jornada dedicada a l'estalvi energètic per empreses de serveis i industrials ubicades als polígons, que tindrà lloc el proper dia 30 de setembre.

El Centre d’Empreses Industrials es converteix en equipament municipal únic en el territori per les seves dimensions, prestacions i funcionalitat. A més, un altre reclam d’aquest centre és el seu emplaçament estratègic en el cor del polígon situat a l’altra banda del Riu Ripoll. Aquest equipament està dissenyat per respondre especialment les dificultats de les empreses industrials de menor dimensió per trobar espais adequats a les seves activitats. De fet, diferents empreses vinculades a la producció de maquinària d’alimentació, projectes energètics o cosmètica industrial ja s’han interessat per les condicions d’aquest centre.

Lloguer de naus i despatxos

En concret, l’equipament permet en aquests moments llogar 15 naus industrials  al voltant de 200m2 de planta amb 50 m2 d’altell. A més,  ja estan a disposició de les persones interessades 4 espais d’incubació entre 25-50 m2 per a projectes universitaris o projectes de recerca com a pas previ a la creació d’una empresa. A banda, d’aquests espais, el nou centre comptarà properament també amb la posada en marxa del Viver d’Empreses a la primera planta amb més d’una vintena de despatxos per a la micro i petita empresa que també es posarà a disposició de qui estigui interessat en ubicar la seva seu a Can Roqueta.

Els contractes d’arrendament de les naus industrials es fixaran per termini d’entre un any i cinc d’entrada en funció del tipus d’indústria i la inversió que hagin d’assumir per ubicar-se a l’espai.

Alhora, les empreses residents tenen a la seva disposició la resta d’espais que inclou l’edifici, com ara sales de formació o de reunions i poden fer ús d’altres serveis centralitzats com de manteniment i neteja de les zones comunes, d’una recepció de correspondència en horari d’atenció al públic o d’accés a Internet a través de Wi-Fi, entre d’altres serveis.

Domiciliació comercial

El Centre d’Empreses Industrial ofereix també a totes les empreses, professionals i autònoms més serveis més enllà del lloguer de les seves naus i despatxos d’ús privat. Es tracta del servei de domiciliació comercial per a qui vulgui gaudir dels serveis del Centre sense necessitat de disposar d'espai físic exclusiu. Aquest servei està plantejat principalment  per a persones emprenedores que per la tipologia de la seva activitat no necessiten una seu o despatx permanent o, d'altra banda, la seva activitat s'ubica fora del Centre.

La contractació inclou el dret a establir el domicili comercial de l’empresa al Centre de Promoció Empresarial, utilitzar la seva adreça postal en el paper imprès de l’empresa (factures, targetes de visita. etc.), rebre correspondència i petita paqueteria o la recepció de fax al número del Centre de Promoció Empresarial. A més, les persones que contractin la domiciliació comercial del seu negoci podran beneficiar-se amb una tarifa preferent d’alguns altres serveis complementaris.

Espai obert

En paral·lel el Centre de Promoció Empresarial també s’obre a les entitats i empreses que desitgin llogar algun dels espais de formació i reunió per desenvolupar les seves activitats. El centre està obert actualment a l’entrada de sol·licituds per llogar  les seves sales de reunions d’entre 18-26m2, sales de formació entre 50-85m2, sales polivalents d’entre 85 i 155m2, per a actes de mitjà format, a més d’ un espai d’exposicions i demostracions d’empreses.

Suport empresarial

Per últim, el centre disposa d’espais per dispensar el suport administratiu i tècnic necessari encaminat a enfortir les competències de les empreses i els emprenedors. A més es preveu desenvolupar des del Vapor Llonch activitats formatives que s’oferiran tant a les empreses ubicades a l’equipament com a empreses de la resta del territori. En aquests espais també es realitzaran activitats de foment de xarxa empresarial, serveis de monitorització i tutela a les empreses, dins dels que s’inclouen aquells serveis  personalitzats  per a  cadascuna  de  les  empreses   o  persones emprenedores.

Més informació

Per a més informació sobre aquest espai, o el procediment requerit per accedir al servei d’arrendaments o bé dels serveis complementaris les persones interessades s’han d’adreçar a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom/a situada al Vapor Llonch, ctra. de Barcelona, 208 bis, o per telèfon al 93 745 31 61, així com per correu electrònic a: sbdempresa@ajsabadell.cat.