&


Pàgina del Facebook del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr Canal de Twitter del Vapor Llonch Pàgina del Linkedin del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr Descobreix el canal de Youtube del Vapor Llonch

Notícies

Oberta inscripció a la nova formació per donar suport a empreses i persones emprenedores

L’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom/a proposa noves activitats pel darrer quadrimestre de l’any.

Ja està oberta la inscripció per a les noves activitats de formació adreçades a persones emprenedores, autònomes i responsables de micro i petites empreses. Aquest cursos completen les activitats de formació dissenyades pels treballadors en actiu i per a les persones en situació d’atur.

La primera acció programada el dies 28 i 30 de setembre és “Presenta els teus impostos per Internet i estalvia temps i diners”. L'objectiu del taller és ensenyar una metodologia de registre, càlcul i presentació dels models tributaris per la seu electrònica de l'Agència Tributària, per dotar les persones d'una major autonomia en la gestió dels seus impostos i per estalviar costos.

El 18 d’octubre es desenvoluparà el taller “Com captar els primers clients si ets una persona emprenedora” per aprendre a dissenyar i implementar un pla comercial com a full de ruta per captar primers clients quan encara no es tenen casos d'èxit.

A l’octubre també es preveu el curs “Eina per a gestionar el teu negoci. Compte de resultats per a persones autònomes i pime” per ajudar en la gestió del dia a dia amb una eina en excel per analitzar els ingressos, despeses, el resultat de l'empresa, les ràtios de gestió i el volum de facturació que necessita en funció de la seva estructura. Alhora s’aprendrà a projectar l'empresa a un any vista per poder veure l'impacte de les decisions sobre el resultat de l'empresa i decidir si és possible realitzar canvis en PVP, costos, marges, inversió, personal, subcontractació o endeutament.

En aquesta línia també s’ha previst el curs “Aspectes fiscals i comptables que les persones autònomes han de conèixer”. L'objectiu del taller és acostar la mecànica dels impostos als petits empresaris/àries, per tal que a través de la pràctica coneguin millor el seu contingut i puguin realitzar de forma independent o juntament amb els seus gestors, una millor planificació de la seva tributació.

La programació també inclou el curs “Coneix quines tecnologies i xarxes socials et poden ajudar a difondre la teva marca personal o el teu negoci”, al novembre, sobre el que cal tenir present per la millorar la presència a Internet en el moment actual.

Informació i inscripció a sabadellempresa.cat

Aquestes activitats són presencials i en funció de la proposta es desenvoluparan al Centre de Promoció Empresarial (c. de les Tres Creus, 236) o al Centre d’Empreses Industrials de Can Roqueta (Av. de Can Bordoll, 119). Totes les activitats requereixen inscripció prèvia i el número de places és limitat. Qualsevol persona interessada en formalitzar la seva inscripció o ampliar la informació de qualsevol d’aquestes activitats ho pot per mitjà del web sabadellempresa.cat.

Curs sobre cooperatives en el sector de cures i atenció a la gent gran

En paral·lel a aquestes activitats formatives s’ha previst també desenvolupar un curs sobre cooperatives pel sector de cures i atenció a la gent gran. En concret, es tracta d’una formació per impulsar la creació d’una cooperativa en l’àmbit de l’atenció a la gent gran per millorar la qualitat de l’ocupació de personal de la llar, serveis de neteges, cures i acompanyament, així com facilitar eines per gestionar el negoci sota els criteris de l’economia social. El calendari previst és entre setembre i desembre 2022. Per a més informació, consultes i inscripcions es pot adreçar un correu electrònic a sbdempresa@ajsabadell.cat

Aquesta activitat s’emmarca en el projecte Activa Vallès +60, una iniciativa finançada per la Diputació de Barcelona dins el programa Treball, Talent i Tecnologia. El cas d’ Activa Vallès +60 s’ha centrat en promoure l’ocupació de qualitat i la competitivitat de les empreses dedicades a la millora de la qualitat de vida de la gent gran. Entre els objectius del projecte també està fomentar la cooperació territorial i impulsar la creació de nous serveis i productes tecnològics. Alhora el projecte pretén donar sortida a la necessitat de la professionalització dels perfils d’àmbit assistencial o millorar el coneixement d’ús d’eines digitals.