Pàgina del Facebook del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr
Pàgina del Linkedin del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr Descobreix el canal de Youtube del Vapor Llonch

 

Sabadell avança en la creació d'unes noves instal·lacions per a l'Oficina d'Atenció a l'Empresa i la Regidoria de Comerç

Les obres per dotar Sabadell d'unes noves instal·lacions conjuntes per a l'Oficina d'Atenció a l'Empresa i la Regidoria de Comerç estan en marxa.

La nova ubicació a la plaça de la Sardana es troba en un enclavament estratègic annex a altres equipaments municipals rellevants com Fira Sabadell i el Centre de Promoció Empresarial i proper a altres serveis, tot facilitant-ne així la coordinació i l’accés de la ciutadania.

L’Oficina d’Atenció a l’Empresa està actualment a l’edifici del Vapor Llonch i la Regidoria de Comerç a la zona d’oficines de Fira Sabadell. L’adequació d’un nou espai per a aquests dos serveis municipals respon no només a la necessitat de modernitzar les infraestructures i ampliar espais. També representa un salt qualitatiu en l’atenció al públic, apostant per espais funcionals, accessibles i dissenyats per oferir una experiència més eficient i poder atendre amb més comoditat persones emprenedores, empreses i professionals del comerç.

Les noves instal·lacions de 375 m2 inclouen un espai diàfan destinat a oficines, tres despatxos, dues sales de reunions, recepció i espais comuns. El cost de licitació de l’obra ha estat de més de 572.000 euros. Com indica el tinent d’alcaldessa de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutat, Lluís Matas, “aquest tipus d'instal·lacions són una clara mostra del suport als sectors que generen ocupació i dinamitzen la ciutat. Facilitar tràmits, assessorar sobre noves oportunitats i resoldre necessitats amb rapidesa i eficàcia alhora posiciona Sabadell com una ciutat preparada per atraure i retenir talent, inversió i nous projectes”.

Per la seva part la tinent d’alcaldessa d’Economia i Serveis Centrals i regidora de Comerç, Montse González, exposa que “amb les noves instal·lacions es fa un pas endavant en l’aposta per fomentar l'activitat comercial i empresarial, i dota els equips de treball d'eines i espais adequats per donar resposta a les demandes locals.”

En el nou espai hi treballaran unes 30 persones entre personal tècnic i administratiu.

Segons el regidor de Desenvolupament Econòmic, Serveis Econòmics, Tresoreria, Gestió Tributària i Patrimoni, Antonio Rodríguez, “el trasllat a una ubicació propera a la Gran Via reforça l’estratègia d’aproximar els recursos a la ciutadania i contribuir al desenvolupament d’un entorn urbà més viu i connectat. Aquest emplaçament més cèntric marcarà un pas important cap a la millora de l'atenció a les empreses i les persones de la ciutat,  reforçant el compromís de l'Ajuntament amb la promoció econòmica local i la proximitat als serveis”.

Oficina d’Atenció a l’Empresa

Sabadell compta amb l’Oficina d’Atenció a l’Empresa des de l’any 2009 al Vapor Llonch i des dels seus orígens integra en un únic espai un ampli ventall de serveis totalment gratuïts que han anat creixent amb el pas dels anys tant per a persones emprenedores  i autònomes com empreses de major dimensió ja consolidades.

Actualment, s’hi ofereix assessorament empresarial en aspectes laborals, fiscals, jurídics, comptables i d’accés a subvencions fins l’acompanyament a persones emprenedores i empresàries per fer traspàs o expansió del negoci. El suport també es concreta en una oferta formativa periòdica, l’organització d’espais de trobada per compartir experiències i  facilitar contacte amb responsables d’empreses experimentades, el foment de la innovació, la dinamització de les àrees d’activitat econòmica i polígons industrials i s’atén projectes de nova implantació i inversions empresarials a la ciutat, entre d’altres coses.

També des de l’Oficina, s’agilitzen les gestions per a la creació d’empreses ja que és Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) autoritzat pel Ministeri d'Indústria i Turisme, des d’on es realitza la tramitació de constitució de les formes jurídiques més habituals de manera telemàtica i gratuïta. Durant l’any 2024, l’Oficina van atendre 1.539 persones, 765 van rebre algun tipus d’assistència tècnica i es va donar suport a la constitució de 103 noves empreses.

Regidoria de Comerç

En el cas de la regidoria de comerç es dona suport a l’oferta comercial local amb més de 2.500 comerços, els mercats municipals i els mercats ambulants setmanals. El Servei de Comerç i Consum, té com a funcions principals consolidar una oferta comercial competitiva i diversificada, dinamitzant el comerç urbà i els mercats municipals i promovent la interacció entre el comerç i la ciutat per avançar cap a una xarxa comercial innovadora, moderna i sostenible.

Per fer-ho, es treballa amb les associacions de comerciants dels diferents barris de la ciutat, per conèixer situacions reals del comerç de proximitat, i proposar solucions consensuades. També és funció principal promoure el consum responsable, garantint els drets i deures dels consumidors, amb l’assessorament, informació i activitats de sensibilització adreçades a la ciutadania. Per això en aquest cas, es compta amb l’oficina municipal d’informació al consumidor, OMIC, i la Junta arbitral de Consum.

Desar
Preferències d'usuari de les cookies
Utilitzem cookies per garantir la millor experiència en el nostre lloc web. Si rebutgeu l'ús de cookies, aquest lloc web pot no funcionar com s'esperava.
Acceptar totes
Rebutjar totes
Llegir més
Analítiques
Eines utilitzades per analitzar les dades per mesurar l'efectivitat d'un lloc web i comprendre com funciona.
Google Analytics